Wednesday 17 April 2013

GARA2 BN HANCUR , SEORANG CALUN DAH TARIK DIRI ?

Belum pun sampai tarikh penamaan calon 20 April ini, Barisan Nasional (BN) menerima satu lagi khabar buruk, kali ini dari Melaka pula.

Maklumat terbaru yang dipetik dari sumber Umno mengesahkan bahawa seorang calon Umno yang diletakkan untuk bertanding kerusi DUN sudah MENARIK DIRI!

Calon Umno yang dimaksudkan adalah Ab Karim Sulaiman yang akan bertanding di kerusi DUN Tanjung Bidara dalam parlimen Masjid Tanah.

Menurut sumber, Ab Karim tidak akan mempertahankan kerusi yang dimenanginya selama dua penggal atas sebab-sebab tertentu yang masih belum diumumkan.

Dipercayai ia berkaitan dengan masalah kesihatan selain mahu menumpukan kepada perniagaan yang dibinanya selama ini.

Mesyuarat BN sedang berlangsung di kediaman rasmi ketua menteri di Seri Bendahara dan BEKAS ketua menteri, Ali Rustam yang bertanggungjawab sebagai pengerusi perhubungan Umno negeri nampaknya tidak meneliti terlebih dahulu faktor penting seperti kesihatan sebelum menyenaraikan calon kali ini.

Iyalah, bukan setakat kewangan dan populariti yang diutamakan tetapi faktor kesihatan dan tidak muflis juga mesti diambil kira dan Umno negeri semakin tergugat dengan perkembangan terbaru ini.

Ini sekaligus membuktikan transformasi yang kononnya dibawa BEKAS perdana menteri, Najib Altantuya BOHONG belaka!

No comments:

Post a Comment