Thursday 12 September 2013

PROGRAM KENALI KAMPUNG DAN DESA BARU NIKMAT DIRASA!

Kerajaan Negeri berada di atas landasan betul
SHAH ALAM, 11 SEPT : Peserta-peserta Bengkel Kenali Kampungku berkata penganjuran bengkel dan strategi baru Program Pembangunan Desa berada di landasan yang tepat untuk membangunkan ekonomi masyarakat luar bandar.

Seorang peserta dari Sungai Air Tawar, Ahmad Mustain Othman, 45, berkata sejak sekian lama penduduk desa mahu Kerajaan Negeri yang benar-benar peduli dengan suara mereka.

“Tahniah kepada Kerajaan Negeri kerana memberi ruang kepada rakyat bersama-sama dalam mengubal sesuatu dasar khususnya dalam pembangunan desa.

“Peluang seumpama ini jarang berlaku, kebiasaannya kerajaan sebelum ini akan menurunkan sesuatu dasar atau program terus kepada rakyat tanpa bertanya apa yang rakyat mahukan, akhirnya ia gagal dilaksana,” ujarnya.

Antara objektif bengkel tersebut ialah menilai kapasiti serta aset komuniti dalam aspek tenaga kerja, sumber alam yang boleh diteroka serta peluang ekonomi dan halangan dalam menjana pendapatan penduduk desa.

Mustain menambah, amalan keterbukaan dan kepedulian Kerajaan Negeri pimpinan Pakatan Rakyat mendengar pandangan golongan bawahan wajar diteruskan.

“Ini adalah sesuatu yang luar biasa dan saya yakin apa yang dirancang ini pasti akan berjaya, kerana apa yang diturunkan adalah apa yang rakyat mahu dan rakyat mampu lakukan,”jelasnya.

No comments:

Post a Comment